středa 26. června 2013

5 NEJ kosmetických ŠTĚTCŮ

Kosmetické štětce poslední dobou zažívají obrovský boom na všemožných blozích. Pokud ještě stále používáte k nanášení make-upu prsty a malování očních stínů pěnové aplikátory, vězte, že výsledek není tak úplně dokonalý, jak by mohl být.
Jestli je však někdo schopen si i za pomoci takovýchto nástrojů vykouzlit na obličeji něco, co vypadá k světu, má můj neskonalý obdiv. Moje zkušenost je taková, že se štětci se pracuje mnohem lépe než s prsty/pěnovými aplikátory, spotřeba produktů je menší a také je celý proces výrazně hygieničtější, což je zvlášť u problematické pleti hodně důležité.



V následujícím článku bych vám chtěla vypíchnout několik štětců, které jsou pro mě nezbytnou součástí každodenního líčení. Jen bych chtěla podotknout, že štětce nemusíte používat jen na to, na co jsou primárně určeny - štětcem na oči můžete nanášet korektor, štětcem na tvářenku můžete pudrovat atp...

No a co do konkrétních značek štětců, tak moje zkušenost je následující - momentálně jednoznačně vede Haruko - poměr cena/výkon je nepřekonatelný. Relativně dobrou zkušensot mám i s fake Sigma štětci od Plum. Za tu cenu (220 Kč) jsou docela dobré. Co se týká jiných značek, tak rozhodně můžu doporučit Real Techniques. Mám od nich stippling brush, blush brush a pak ještě powder brush. Doporučuji nakupovat na feelunique.com nebo na lookfantastic.net, vyjdou levněji. Samantha Chapman s těmito štětci opravdu udělala skvělou práci za minimální ceny, které se kvalitou vyrovnají kdejaké Sigmě.
Pak jsou tu samozřejmě štětce MAC (tam už ale čekejte trochu jinou cenovou kategorii). Levnější variantou jsou pak Sedona Lace, o níchž mluví třeba Lou.
Pak je tu samozřejmě možnost no-name štětců z ebay. Osobně mám jednu sadu a jsem nadmíru spokojená. Kupovala jsem si je do svých make-upových začátků a postupně je nahrazuji jinými, ale cca 500 Kč za 10 štětců ucházející kvality mi rozhodně na první pokusy stačilo... Jen nedoporučuji kupovat takové ty úplně super levné sady skládající se ze 150 štětců a najít si nějakou zlatou střední cestu, kde bude i nějaká ta kvalita...
Teď ale k jednotlivým typům štětců:

1. ŠTĚTEC NA MAKE-UP
Jako první je důležitý určitě nějaký štětec na make-up neboli foundation brush. Takových jsou velké spousty, každému vyhovuje něco jiného. Většinou jsou ze syntetických štětin, protože ty do sebe tolik nenasávají krémové/tekuté produkty.
Základním štětcem na make-up je plochý štětec (může být třeba i zkosený), kterým se make-up nanáší jako barva po plátně... :) Osobně jsem podobným štětcům nikdy moc neholdovala, ale poslední dobou (po shlednutí Foundation series od Lisy Eldridge) jim začínám přicházet na chuť. Používám ho k nanesení make-upu na obličej, nikoli ale k jeho zapracování. Tím, jak je malý a štíhlý, nenasaje do sebe tolik produktu jako třeba buffing brush, který následně používám k samotnému vpracování a řádnému rozmazání...
plochý štětec na make-up - ebay

Další možností je pak například stippling brush (nevím, jestli má český název), který se sestává ze dvou druhů štětin - jedny jsou kratší a hustší, druhé přes ně vyčnívají, tudíž jsou delší a řidší. Takovýhle štětec je ideální na zapracování spíše lehčího make-upu stejně jako na nanášení různých krémových produktů - ideálně třeba krémové tvářenky.
stippling brush - Real Techniques

Pak je tu další alternativa a tou jsou kabuki štětce - ty jsou všeobecně velmi univerzální, jejich hlavní vlastností jsou husté chlupy. Takovýmito štětci se dá (podle jejich velikosti) nanášet make-up, pudrovat, nanášet tvářenku, konturovat atd...
Husté kabuki štětce jsou momentálně i mým ideálním nástrojem na zapracování make-upu. Jsou jich spousty druhů - ploché, zakulacené, zkosené, do špičky....
Můj první kabuki/buffing brush byla kopie sigmácké F82 z plumfooleryshopu. Ze začátku se mi zdál naprosto ideální a byla jsem z něj nadšená. Postupem času jsem ale zjistila, že jeho chlupy jsou příliš dlouhé na pořádné zapracování a spíše make-up na tvář natírají. Začal taky výrazně pelichat. Odložila jsem ho s tím, že ho občas využiji třeba na konturování, nebo když cestuji a nechci si brát 20 různých štětců na make-up, tvářenku, pudr atd. Tenhle to obstojně zastane všechno...

Mým oblíbencem číslo jedna je teď Haruko H50 z hakuro.cz. Ten je rovný, má kratší štětiny než dupe Sigma a hlavně je mnohem kvalitněji zpracován i přes to, že je superlevný! Jsem s ním naprosto spokojená, protože dokáže makeup nádherně rozetřít, je krásně jemný.
flat top kabuki - Hakuro H50
 Moje ideální dvojka k nanášení make-upu je tedy klasický plochý štětec z e-bay na nanesení make-upu na obličej a mírné rozetření a následné použití Hakura H50 na řádné zapracování a blending... :)


2. ŠTĚTEC NA PUDR/TVÁŘENKU/BRONZER
Tahle kategorie je přesně ta, kde se funkce štětce mohou bez problémů překrývat. 
Štětec na pudr my měl být hustý s delšími štěninami, které nejsou taky nahusto naskládané jako v případě kabuki štětců. Jde o to, aby dokázaly nabrat pudr a následně jej i zapracovat...
Na pudr jsou většinou velké kulaté chlupané štětce - jako ten můj od Real Techniques. Ten je absolutně nejjemnější. Jinak štětec na pudr seženete i v drogerii, většinou jsou ale moc hrubé a na tváři spíš škrábou.
powder brush - Real techniques
 Co se týká štětce na tvářenku, u těch je to podobné jako u štětců na make-up. Každému vyhovuje něco jiného. Můžete mít klasický zkosený z přírodních štětin, který je kvůli své hrubosti lepší spíše na zapečené tvářenky, protože dokáže nabrat akorát množství, které byste s jemnějšími štětci nikdy nabrat nezvládli.
tvářenkový štětec klasického tvaru - ebay
 Já jsem osobně propadla tvářenkovému štětci od Real Techniques, který má netradiční tvar - takový vajíčkovo-tulipánový. Je super jemný a ideální na pudrové tvářenky či bronzery a dá se s ním obstojně i pudrovat.
I tady hodně záleží, co vám osobně vyhovuje a jak moc multifunkční štětec chcete. Já osobně mám v této kategorii favorita RT blush brush, který používám na pudr, tvářenku i bronzer...
blush brush - Real techniques

Co se týká konturování, mám jeden tip. Je to přírodní štětec, který najdete v Dermacol invisible pudru. Tedy placatý štětec s kulatou rukojetí, který je skvělý na precizní konturování. Podobné štětce používá třeba Wayne Goss.
konturovací štětec - Dermacol
3. ŠTĚTEC NA OČNÍ STÍNY 
 Štětců na oční stíny je také mnoho různých druhů, každý dělá něco trochu jiného. Mohou být jak přírodní tak i syntetické.
Já bych je rozdělila asi na čtyři základní druhy:
Plochý štětec na oční stíny - ten slouží na nanášení stínu na samotné víčko a jakoby naplácnutí, Nejde s tím nijak více rozmazávat nebo ztrácet přechody. Je dobrý při používání výrazných barev, které chcete vlemi přesně na víčku umístit. Já používám ten z ebay sady fake PUPA a naprosto mi stačí, protože tenhle typ štětce úplně často nepoužívám.
plochý štětec na oční stíny - ebay

Blending brush aneb svatý grál mezi štětci na oči. Je to multifunkční štětec, který zastane funkci toho předchozího a zároveň (a hlavně) dokáže stíny řádně ztratit do sebe nebo do ztracena. Jde většinou o kulatějši chlupáč, často s příordními štětinami. Do těto kategorie spadá také asi všobecně nejpoužívanější štětec na světě MAC 217 - ten je z kozích štětin, kulatý, chlupatý a z boku jakoby plochý. Tenhle štětec od MACu stojí mám pocit něco kolem 800 korun. Vzhledem k jeho popularitě jsem ho samozřejmě chtěla také zkusit, ale tolik peněz jsem za něj nebyla ochotna dát. Absolutně totižnou kopii 217 jsem našla na ebay - zde. Jde o kvalitní štětec, který nepelichá a je tvarem i materiálem totožný MACu. Používám ho už několik měsíců a nemůžu říct jediné křivé slovo. Za cca stovku máte kopii něčeho, co stojí osmkrát tolik, poštovné je zadarmo, můžu jen doporučit.!
MAC 217 dupe - EMILY 217
Podobně ale slouží velmi dobrý štětec od UBU, který je ale trochu více do špičky a já ho raději používám na korektor, protože je syntetický.
blending brush - UBU

Dalším typem štětce na oční stíny je pencil brush - tedy malý úzký štěteček vhodný třeba na nanášení stínů do vnitřního koutku nebo pod linii spodních řas či také k rozmazávání... Z této kategorie miskvěle slouží fialový štětec od Essence, který stojí kolem 70 korun.
Posledním, ne zcela nutným štětcem, je plochý krátký štětec právě na linii spodních řas. Tento mám od UBU a je jemný, má kratičké štětiny, které se akorát dostanou pod oko... ideál :)
UBU štětec pod spodní řady a pencil brush Essence
4. ŠTĚTEC NA LINKY/OBOČÍ
Na linky či obočí je hodí malý zkosený štětec. Na obočí je dobrý nějaký více chlupatý, na linky nakopak tenký a precizní.
Štětec na obočí je pro mě absolutní must-have, který používám každý den. To už se radši obejdu bez rašenky než bez vyplněného obočí, protože řádně udělané obočí dodá obličeji hrozně moc. Je strašná škoda, že tolik žen dneska obočí absolutně opomíjí. Kolikrát mají složitý make-up, kouřové stíny, tvářenky, bronzery a spol, ale obočí zůstává neupravené, vetšinou ke konci málo výrazné a častokrát špatně vytrhané... Takže dámy, prosím vás, věnujte svému obočí trochu větši péči... Uvidíte, jaký rozdíl to vašemu výrazu dá...
A ještě jeden tip k obočí. Hodí se mít kartáček na obočí - ať už na upravení samotného obočí nebo na řádné rozprostření pudru, který do obočí nanesete. Já osobně používám kartáčky ze starých řasenek, jen je omyju a dál používám na  obočí.
Na obočí využívám další štětec z fake PUPA sady z ebay, který je abolutně dostačující.
šteteček na obočí - ebay, kartáček ze staré řasenky
 Co se týká linek, na ty existuje také mnoho druhů štětců. Některé se podobají těm rohatým na obočí, jiné jsou jen tenoulinké svazečky chloupků, které pomáhají k preciznímu nanesení gelové či krémové linky. Záleží, co vám vyhovuje. Osobně můžu doporučit oboustranný štětec od Catrice, který má oba tyto typy a člověk tak snáze zjistí, co mu vyhovuje...
štěteček na linky - Catrice
5. ŠTĚTEC NA ROZJASNOVAČ
Posledním, samzřejmě ne nutným, štětcem je u mě štětec na rozjasňovač. Chápu že někdo, kdo s make-pem začíná, nebude nic podobného potřebovat. Pro mě je to ale věc, tkerou používám každý den a tak jsem se ho rozhodla zařadit. Lze místo něho samozřejmě použít štětec na oční stíny či tvářenkový štětec.
Já mám svého favorita Hakuro H15, který jsem původně chtěla na konturování, nakonec je ale spíše menší a na nanášení rozjasňovače absolutně skvělý.
štětec na rozjasňovač - Hakuro

To jsou moje oblíbené štětce... :)
Co vy? Používáte make-up štětce? Jaké jsou vaše oblíbené ? Jste věrni jedné značce nebo stále hledáte ty pravé?

2 komentáře:

  1. Super článek, musel dát hodně práce!;) Stippling brush od RT mám taky hrozně ráda, jak na makeup tak na tekutou tvářenku, příjemně se s ním pracuje a dělá moc pěkný efekt.:) A blush brush je taky mým velkým oblíbencem, nhlavně na bronzer..
    H50 je super, miluju ho!;) A ten blending brush od UBU mám taky hrozně ráda, hlavně do crease.:)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám ráda štětce od Hakura, Zoevi, Real Techniques a zkoušela jsem Sigmu ze které jsem také z počátku byla andšená, ovšem nakonec jsem jí rozprodala a rozdala.

    OdpovědětVymazat