pondělí 11. března 2013

BATTLE: srovnání suchých šamponů


Suchý šampon je už docela dlouhou dobu mojí stálicí v péči o vlasy. Bohužel jsem zatím nepřišla na způsob, jak udržet moje vlasy čerstvé celé dva dny jen za pomoci toho správného šamponu. A mýt si vlasy každý den prostě nezvládám a ani si nemyslím, že by to byl zrovna dobrý nápad.
Vyzkoušela jsem celkem 4 různé značky suchých šamponů a jen jeden jediný druh je pro mě přijatelný.
Ale vezměme to postupně.


Jako první jsem narazila na suchý šampon značky Swiss O´Par. Prodává se v drogeriích DM, cena je myslím do stovky.
Je v modré lahvičce s nějakou nadšenou blondýnkou na obalu. A ano blondýnka je ten problém...protože sprej je bílý, je vhodný právě jen pro světlé vlasy. V mých tmavě hnědých vlasech je vidět světlá mapa i po pečlivém vyfrotýrování a vyčesání.
Pro mě je ale největším problémem vůně. Tenhle šampon ne že by vyloženě páchnul (na to jsou tu jiné), ale nijak extra nevoní a hlavně jej celý den z vlasů cítíte.
Taky je ho potřeba celkem dost, abyste docílili opravdu čerstvě vypadajících vlasů.
Dalším mým nákupem byl o něco levnější šampon značky Balea. Složení vypadalo podobně jako u Swiss O´Par, tak jsem chtěla ušetřit pár korun a vyzkoušet něco jiného.
Zelený zběsilý obal radši nic moc neslibuje.
Výsledek je podobný jako u Swiss O´Par.
Je ho potřeba celkem dost, je světlý, což stále vidím jako jeden z nejpodstatnějších problémů...a hlavně páchne a to hůř než ten modrý.
Podivný chemický pach se z vašich vlasů táhne mnoho hodin, klidně ještě druhý den. Je to opravdu neštěstí.
Cena je sice příznivá (někde kolem 80 korun, ale nejsem si jistá), ale rozhodně to za to nestojí.
Po vyzkoušení Balea šamponu jsem se začínala smiřovat s tím, že nic lepšího už asi neseženu. Dokonce jsem si koupila druhé balení. Mám ho někde dodnes, protože přes ten chemický zápach jsem se prostě nakonec nemohla přenést.
Někde na blozích jsem našla info o suchém šamponu od Syoss. Recenze nebyly nějak exra nadšené ale ani negativní, tak jsem to riskla.
Pořídila jsem si zelenou verzi. Myslím, že byla míněna na mastné vlasy (to jsou snad všechny suché šampony, ne??).
No každopádně jsem se rozhodla investovat trohcu víc peněz, už si přesně nepamatuju cenu, ale možná tak někde kolem 120 korun.
A co se konalo? Další neštěstí. Výsledek byl srovnatelný, možná ho nebylo potřeba na vlasy stříkat tolik jako oba předchozí, každpádně šel ale špatně vyčesávat a rozhodně páchnul minimálně srovnatelně  jako Balea.
V tomhle ohledu je pro mě rozhodující to, jestli šampon z vlasů cítím ještě dlouho po tom, co si jím vlasy nastříkám a také to, jestli je ho z mých vlasů schopen cítit přítel ;). Ten je totiž po mých suchošamponových experimentech odpůrcem těchto sprejů právě kvůli pekelnému chemickému zápachu, který na vlasech zanechávají.
Co byl ale ještě problém navíc u šamponu od Syossu, bylo jeho ucházení. Měl prostě vadný ventilek, což znamenalo, že velmi potichu sám od sebe ucházel. Musela jsem vychytat přesné zmačknutí ventilu, po kterém se ventil sám zavře. Takhle jsem ale vyplácala možná i třetinu produktu. Podle recenzí vím, že to rozhodně nebyl ojedinělý problém, stávalo se to více lidem... Takže bacha na to!
U Syossu se tudíž zázrak znovu nekonal...
Pak jsem ale narazila na anglickou značku Batiste. U nás se prodává v drogeriích PeMi (v Brně možná v Jasmínu) a někde na internetu. Za velmi slušnou cenu ho můžete sehnat i na ASOS - cena je cca 120 korun za 200ml a 150 korun za 400ml balení.
Mají velkou spoustu různých vůní a druhů, které slibují různé výsledky.
Vyzkoušela jsem jich několik... Ten original, tropical, blush a XXL volume...
Ty všechny měly podobný výsledek - stačilo jich relativně málo a příjemně voněly. Pořád ale byly na mých vlasech vidět a špatně se vyčesávaly...
A pak jsem si pořídila verzi pro tmavé vlasy (ta poslední v řadě).
Batiste totiž jako jediná firma vyrábějící suché šampony pochopila, že také hnědovlásky chtějí tenhle produkt používat a nebát se, že to v jejich vlasech bude po použití suchého šamponu vypadat jako po náletu  moučkového cukru.
Verze pro tmavé vlasy je přesně to, co jsem sháněla několik dlouhých měsíců.
V Anglii se dá sehnat velmi jedoduše v každé drogerii, často jsou na ní akce 3 za 2 nebo 50% slevy.
V Čechách je to trochu složitější, ale Asos to jistí - přeci jen poštovné je zdarma, tak proč si šampon neobjednat přes internet.
Stačí ho opravdu maličko, vlasy krásně pozvedne a nadýchá. Stačí nastříkat, nechat chvilku působit a pak vykartáčovat... Výsledke je okamžitý. Samotná tekutina ve spreji je černá (je to vidět okolo ventilu), což zaručí, že ve vašich (tmavých) vlasech nebude po šamponu vidět ani stopa.
A hlavně šampon jemně voní, rozhodně se z něj neline nějaká příšerná chemická vůně/smrad, který vás otravuje ještě po mnoho hodin. Dokonce ani můj přítel nepozná, že jsem si vlasy tímto nastříkala...
Na vlasech není poznat a při mytí jde úplně jednoduše vymýt, jen se nesmíte divit, že vám z vlasů odtéká tmavá voda... :)

Pro mě je tedy Batiste Dry Shampoo -dark & deep brown opravdu jediným opavdu dobrým suchým šamponem pro tmavé vlasy.
Tady je jedna recenze i s fotkami před a po.
Nevím o jiné značce, která by dělala šmapon pro tmavé vlasy - takový, který v nich nebude vidět. A ani jsem se nesetkala s jiným suchým šamponem, který by tak příjemně voněl...
Dělají i verze pro blondýnky, střední hnědou a dokonce i pro zrzky!
Pro mě teda všemi deseti!!! :)

4 komentáře:

  1. Lee Stafford má suché šampony pro hnědovlásky, dokonce rozdělené snad na světle hnědé vlasy a tmavě hnědé vlasy. Zkusím se v Pemi kouknout po tom Batiste :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Thank you for linking to my site! Batiste for Brunettes is the BEST - I have only seen a couple of the cans that you have pictured here...thanks for trying them out and reviewing them <3 j

    OdpovědětVymazat
  3. Mám to s vlasy úplně stejně. Pokud si je nechci mýt každý den, potřebuju suchý šampon. Vyzkoušela jsem všechny zmíněné značky plus ještě Amica a Schauma. Amica mi připomíná nějakou důchodcovskou vůni, nemluvím o nanášení (není ve spreji). Schauma stejná jako ostatní - silná umělá parfemace a co je pro mě ještě velké mínus - vydrží jen na několik použití.
    Můj no.1 je Batiste XXL volume, mám hodně jemné blond vlasy a tohle jim dodá super objem. Není toho třeba stříkat moc, takže balení 200ml relativně dlouho vydrží.

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám nejraději Batiste. Funguje, skvělé voní a má hezký obal. Nejlepší se mi zdá Cherry. Kupuju na http://www.xantea.cz/tagy/batiste/

    OdpovědětVymazat