pátek 22. února 2013

Kosmetický TAG


U Katie jsem našla pěkný TAG, tak jsem se rozhodla ho také udělat... Skládá se z velmi obecných otázek na dekorativní i pečující kosmetiku...
Původně má 40 otázek, ale trochu jsem ho pozměnila a o pár otázek zkrátila.
Takže do toho! :)



1. Jaký máš typ pleti? 
Mám pleť dost smíšenou, částečně suchou a problematickou v některých místech zase mastnou. Takže hledání ideální kosmetiky je pro mě docela boj. 

2. Kolikrát denně si čistíš pleť?
Normálně dvakrát denně, asi jako každý. Večer samozřejmě mnohem zevrubněji, abych odstranila veškeré nečistoty. Ráno většinou jen jedním tamponkem, abych pleťo svěžila a zbavila se třeba zbytků krému. 

3. Který produkt momentálně používáš na odlíčení/čištění pleti?
Na odličování používám už dlouhodobě micelárku od Biodermy Sensibio. Zkoušela jsem i verzi na mastnou pleť Sébium, ale nevyhovovala mi tolik a byla parfemovaná. Dříve jsem hodně používala čistící gely, ale hrozně mi pleť začaly vyšušovat. Občas také použiju sprej Antiac z posledního Senzaboxu. 
Do budoucna chci vyzkoušet micelárku od Lirene, recenze jsou hodně různorodé, ale za tu cenu to rána vyzkouším...
4. Používáš peeling?
Používám, ač to spousta odborníků nedoporučuje. Mně je příjemné si jednou za čas pleť "obrousit"  pořádným peelingem - používám svatý grál zahraničních blogerek - meruňkový St. Ives. Pokud chci něco jemnějšího použiju Microfoliant od Dermatologica, který se prý může používat denně...
5. Jaký pleťový krém používáš?
No vzhledem k tomu, že teď v zimě mám pleť spíš sušší, používám výživné krémy. Na noc si dávám olivovou Ziaju, která je opravdu seper hutná a super mastná. Ráno pod make-up většinou nanesu jen lehký krém od Garnier. V záloze mám ještě vyzkoušený výživný krém od Nivey, ten ale čeká, až dorazím Ziaju (což bude ale nějakou dobu trvat).
6 . Používáš oční krém?
Ne a ani to neplánuji... Nemyslím si, že oční krémy k něčemu jsou. Rozhodně ne, když je vám sotva něco málo přes dvacet... 

7. Máš nebo jsi někdy měla problém s akné? Co ti na něj pomáhá?
Mám, měla jsem, budu mít... Akné se mi začalo dělat už někdy v jedenácti letech a bojuji s ním dodnes. Se střídavými úspěchy. Rozhodně nejlepší pleť jsem měla v době, kdy jsem brala hormonální antikoncepci, což je ale nejhorší svinstvo, které do těla můžete cpát. Takže už nějakou dobu se snažím bojovat jen krémy a různými jinými přípravky a docela se to daří.
Kromě již zmíněného spreje od Antiac, který je dobrý třeba po tom, co si pleť čistíte (čti: nípáte) na uklidnění. Podobný efekt má také Tea Tree Oil, který mám moc ráda. Na jednotlivé pupínky mi také zabírá Sudocream...
 8. Jaký make-up momentálně používáš?
Momentálně střídám makeup od Bourjois s BB creamem od Etude house. Oba jsou skvělé. Makeup je lehký, příjemný a má na mě ideální odstín. BB cream je hutnější, víc kryje a má lehký shimmer... Záleží na příležitosti, náladě a stavu pleti :)
 9. Jaký korektor používáš?
Mám dva oblíbence. Makeup cover od Dermacolu, který zakryje skoro úplně cokoli. Pod oči je ale příliš hutný, takže tam používám rozjasnující pero od Sleek.
 10. Jakou značku řasenky momentálně používáš?
Střídám svou klasiku - MaxFactor 2000 calories a They´re real od Benefitu... Účinky mají velmi srovnatelné. Benefit má kartáček na kterém je vždycky tak akorát barvy, což se of 2000 říct nedá, s tou si vždycky v koutku udělám nějakou tu šmouhu, ale obě jsou moc dobré...!
 
11. Co si myslíš o umělých řasách? Používáš je?   
Používám je většinou jen na taneční soutěže popřípadě na nějakou opravdu nóbl akci... Mám jich celkem dost, jak těch v kuse, tak jednotlivých.Ty jednotlivé jsou naprosto skvělé, sice je s tím větší práce, ale efekt je moc hezký, přirozený a hlavně si člověk může dát jen pár trsů, tam kam potřebuje. Jednotlivé řasy taky mnohem lépe drží, nikde se vám nic odelepuje a tak. Odlíčení je stejné, jako když odličujete řasenku.
Efekt umělých řas je prostě nenahraditelný...
12. Drogerie nebo parfumerie?
Asi drogerie... V parfumerii  jsou věci krásné, kvalitní, ale většinou mimo moje finanční možnosti. Občas si něco pořídím, ale většinou se tam chodím akorát kochat :)

13. Jaké pomůcky pří líčení používáš?
No samozřejmě spoustu štětců. Mám ráda kopii Sigmy F80 od PlumFoolery. Je strašně jemný a relativně univerzální - na makeup, v případě nutnosti i na tvářenku, pudr... Pak různé štětce na oči.
Samozřejmě kleštičky na řasy, které používám každý den. A taky vatové tyčinky, to je jedna z nejuniverzálnějších kosmetických pomůcek vůbec...
Poslední dobou jsem si taky zvykla nedávat si makeup před nanášením na ruku, ale na malé zrcátko, ze kterého ho pak štětci nabírám. Nemusím si pak složitě mýt ruku a nebo drhnout ruce kapesníčkem v tramvaji, když na to náhodou zapomenu...
 14. Používáš podkladovou bázi pod make-up?
Určitě ne každý den, ale ve chvíli, kdy chci, aby mi makeup pořádně sednul nebo aby vydržel, tak používám podkladovou bázi od Rimmelu nebo od Dermacolu, ta je ale na můj vkus strašně mastná.
Bázi často používám ve chvíli, kdy mám hodně špatnou pleť a potřebuju, aby mi make-up nezvyraznil různá suchá místa nebo pupínky...
 15. Používáš podkladovou bázi pod oční stíny?
Používám, skoro každý den.
Jenom báze vám totiž zaručí, že vám stíny opravdu vydrží. Zkoušela jsem nejdřív I love Stage od Essence a musím říct, že to nemá s podkladovou bází absolutně nic společného. Je to něco jako hooodně řídký korektor, který barvě ani výdrži stínů nijak nepomůže. 
Pořídila jsem si teda Shadow Insurance od Two Faced. To je něco úplně jiného. Stíny drží jako přibité, nic se nikam nehýbe, neslévá, neopadává... Ideál.
Jako báze se dá použít také třeba bílá tužka (klasikou je ta od NYX, ale například Alverde dělá v nové kolekci karnevalových malovátek pro děti jednu opravdu skvělou). Tužka pomůže hlavně zvýraznit barvu.
Jinak místo báze se dá skvěle použít také krémový stín - jako třeba Color Tatoo od Maybelline..
 
16. Jaký je tvůj nejoblíbenější stín?
Asi nemám nejoblíbenější stín. Ráda používám přirozené odstíny jako ty z těhle dvou paletek - Undressed a Au naturel od Sleeku. Záleží asi na náladě, někdy mám radši lesklejší, jindy spíš matný... :)
 17. Na líčení očí používáš spíše tužku nebo tekutou linku?
Ani jedno... :) Linky si nedělám, pokud jo, tak buď stínem nebo gelovou linkou od Essence. Ani linky nejsou moje silná stránka...
  
18. Co si myslíš o používání pigmentů místo očních stínů?
Nemůžu posoudit, protože jsem je nikdy nezkoušela používat. Přijde mi to zbytečně složitá aplikace, když je to sypký, ale chápu, že na nějaký výrazný líčení se to asi skvěle hodí...

19. Jaká je tvoje oblíbená rtěnka?
 Rtěnkám jsem propadla teprve dost nedávno. Hrozně jsem totiž neměla ráda cokoli na rtech, hlavně proto, že jsem se bála, že to bude lepit nebo se to bude strašně snadno rozmazávat všude okolo... Pak jsem je ale zkusila a od té doby na ně nedám dopustit...
Ale oblíbené mám teď tři... 
Fialovou od Rimmelu, je matná a hodně pigmentovaná, takže se s ní musí opatně. Moc hezky ale vydrží.
Potom jednu broskvovou matnou od Revlonu. Ta je strašně krásná, není na rtech nějak extra moc vidět, dodává jim jen takový lehce broskvový nádech.
A pak jednu červenou hydratující od Maybelline. Moc dlouho nevydrží, protože je primárně hydratující, ale stejně je moc hezká.


 20. A lesk?
Lesky nepoužívám. Nesnášim, jak se to lepí a člověk vypadá, jakoby si po mastném jídle neutřel pusu... Brrr..
  
21. Tvoje oblíbená tvářenka?
Mám dvě oblíbené. Zapečenou matnou od Bourjois a pěnovou od Maybelline z Plum Foolery shopu, která má v sobě jemný shimmer, takže slouží trochu i jako rozjasňovač. Nedivte se, že jsou v ní takové malé dírky, používám totiž k nanášení stippling brush :)
Obě mají velmi obstojnou výdrž.
22. Kupuješ si kosmetiku přes ebay?
Kupuju, hlavně BB krémy, které se jinde za stejnou cenu sehnat nedají a pak jsem si tam koupila třeba  ten Shadow Insurance od Two Faced - dvě balení za 11 dolarů. Bezkonkurenční cena (v Sephoře stojí jeden asi 350).
Myslim, že když si člověk pročte reference prodejce, konkrétně pak třeba od lidí, kteří si koupili stejný produkt, na který si brousíte zuby vy, tak se dá fake docela dobře odhalit.
Na ebay jsem si koupila taky většinu svých štětců. Vím, že se teď tohle téma dost řeší, jestli štětce z ebay mají cenu nebo ne, ale můj názor je, že si nemá smysl kupovat takové ty super levné sady 150 štětců za 10 dolarů, protože ty za tu cenu, prostě dobré být nemůžou. Já si koupila asi za 20 dolarů sadu 8 štětců a absolutně všechny jsou skvělé. Ty co mají být přírodní (blush, shadow) jsou opravdu z přírodních štětic, ostatní jsou umělé (pudr, foundation). Opravdu si myslím, že stojí za to se na ebay kouknout, obzvlášť pokud máte omezený rozpočet.
Mojí poslední akvizicí, která je teď na cestě, jsou dvě kopie MAC 217 za 6 dolarů. Vypadají rozměry úplně stejně, jsou z kozích štětin, tak jako MAC. I co do velikosti, zástřihu štětin vypadají totožně jako jejich drahé sestřenky.
Takže o tom určitě podám hlášení až dorazí...

23. Vyhledáváš/využíváš slevy na kosmetiku?
Nevyhledávám, ale využívám. Když už je sleva na něco, co potřebuji nebo to, co používám a můžu si to nakoupit jakoby do zásoby, tak to určitě beru. Něco jiného je, když je na něco akce a já vim, že to nepotřebuju. Pak často bojuju sama se sebou, ale poslední dobou, vyhrávám :) Ubránila jsem se třeba novoročním slevám v Sephoře, kdy měli tvářenky od NARS za necelých 6 stovek... Protože je prostě nepotřebuju a nikdo, to mi věřte, nikdo nepozná, jestli máte na tváři věc za 900 nebo za 90. To víte jen vy a možná pár opravdu makeup nadšenců, kteří se ale třeba v mém okolí nevyskytují, takže bych ani neměla komu se pochlubit. 




24. Kterou část líčení máš nejradši a máš ráda nejméně?
Poslední dobou mě nejvíc baví nanášení samotného makeupu. A to hlavně kvůlu superjemnému štětci (viz výše). Je to radost sama o sobě :)
Nejméně mě baví nanášení linek, když je tedy používám, což není moc často...
  
25. Co považuješ za nejhorší kosmetický prohřešek?
Nesednoucí makeup... To je úplně nejhorší, co můžete udělat. Makeup si na obličej dáváte, abyste něco zakryli. Když si ale dáte na pleť makeup moc tmavý, má to efekt úplně opačný - akorát přitáhnete víc pozornosti. 
Bohužel to je v Čechách velmi oblíbený prohřešek. Spousta lidí (žen) si nechce přiznat, že mají super světlou pleť, takže si záměrně kupují tmavší makeupy a myslí si, že budou vypadat opálenejší, zdravější, přitažlivější a bůhví co ještě...
Proboha nedělejte to!!! Pokud chcete být opálenejší, tak běžte na sluníčko/použijte samoopalovák a nebo taky vynález s názvem BRONZER! 
Jo a pak ještě nemůžu vystát příliš vytrhané/dokreslené obočí. To je taky velmi oblíbená věc mezi Češkami.

26. Líčení které známé celebrity se ti nejvíce líbí?
To je strašně těžké říct. Na každém je hezké něco jiného. Poslední dobou se mi líbí hlavně výrazné rty a málo očního makeupu...


27. Kdyby sis mohla nechat jen jeden produkt z tvé kosmetické taštičky, který by to byl?
Asi by to byla řasenka. Je to vůbec první věc, co jsem z dekorativní kosmetiky kdy používala a i sama o sobě dokáže dodat obličeji hrozně moc...

28. Myslíš si, že vypadáš dobře bez jakéhokoliv makeupu?
Jak kdy, rozhodně ne po ráno, kdy je člověk celý opuchlý, červený a s ospalkami. Ale jinak si myslím, že by to rozhodně mohlo být i horší... ;)

29. Kdyby sis musela vybrat jednu kosmetickou značku, která by tě doživotně sponzorovala, která by to byla?
Rozhodně Benefit... :) Miluju ty jejich věci s nádhernými obaly.  

30. A na závěr - jaký je tvůj názor na (ne)důležitost kosmetiky v životě ženy?    
Myslím, že kosmetika je skvělý způsob, jak si dodat sebevědomí.
Rozhodně ale netvrdím, že se bez ní nedá žít. Samozřejmě, že to jde a samozřejmě, že to není nic, kolem čeho by se třeba točil i můj svět (ač to tak může třeba vypadat...)
Na druhou stranu mi vadí postoj spousty lidí, že žena, která je namalovaná třeba i nějak výrazněji je automaticky povrchní husa, která nemá jiné zájmy a tráví celé dny před zrcadlem.


 

Žádné komentáře:

Okomentovat